Tipy pro začínající podnikatelky

Tipy pro začínající podnikatelky

Tipy pro začínající podnikatelky je věc, bez které se neobejdete. Pokud se chystáte vstoupit do světa obchodu, v první řadě buďte trpělivé. Možná vás děsí a brzdí představa, že opustíte své stabilní a mnohdy dobře placené zaměstnání a vrhnete se do něčeho, co vám možná nezaručí okamžité výdělky. Ale… konečně naplní vaše vnitřní touhy a pocit, že děláte to, co jste vždycky chtěly.

První budování klientely

Logicky se v první řadě zaměřte na zákazníka a získání prvních platících klientů. A komunikujte s nimi! Vaši první zákazníci se pravděpodobně budou rekrutovat z okruhu vašich známých, tak se nebojte požádat o zpětnou vazbu a o kritiku. Neplatí, že z těchto zákazníků se stanou ti stálí, ale na začátku je to nejvíc o tom, že vám první prodeje zvednou sebevědomí. O peníze, které jste utržily, jde obvykle až v druhé řadě.

Nikdy se nezavděčíte všem

Nesnažte se zavděčit všem, protože to prostě nejde. Je potřeba zaměřit se na cílovou skupinu. Pokud jste ji neměla definovanou předem, během prvních měsíců uvidíte, kdo se na vás obrací. A energii potom věnujte této části potenciálních zákazníků. Třeba nečekaně zjistíte, že ačkoli to nebylo vaším úmyslem, nejvíc zákazníků tvoří maminky s dětmi.

Požádejte o zpětnou vazbu

Tipy pro začínající podnikatelky nemohou vynechat fakt, že nesmíte předpokládat spokojenost a štěstí koncových zákazníků. Je potřeba neustálá komunikace. Zeptejte se lidí, jak se cítí, jak jsou s nákupem spokojeni a podporujte oboustrannou konverzaci. Právě ta může odhalit místa, která je potřeba zlepšit. Pro začátek doporučujeme zvednout telefon a promluvit si s vaším nejbližšími či nejlepšími zákazníky.

Nejprve nabízejte, potom požadujte

Budování vztahů není o tom, že své zákazníky oslovíte s tím, že od nich něco potřebujete. Nejdřív se vždy zamyslete, jak e-mail formulovat. Máte například novou nabídku služeb nebo zboží? Jakou hodnotu můžete nabídnout ostatním, abyste vyvolali zájem a konverzaci? Vyberte to, co vám přijde jako vhodná nabídka k oslovení, a na nic nečekejte!

Tipy pro začínající podnikatelky, budování vztahů se zákazníky.

Nové kontakty

Nejpoužívanější a nejvíce efektivní je e-mailový marketing. Zajistěte, aby dojem z vašeho mailu odrážel v každém směru vás, vaši značku a jejího ducha. Přitom buďte strategické ohledně toho, které e-maily jdou ke které cílové skupině. Zda oslovujete zákazníky nebo máte zájem o spolupráci s jinou společností, s obchodními zástupci a podobně.

I tady platí pravidlo 80 : 20. Většina (tedy 80 %) by mělo být e-mailů informativních, zatímco zbytek (20 %) jsou nabídky. Hlavně mějte na paměti, že existují určitá slova, na základě kterých váš e-mail okamžitě končí ve spamu (například slova jako je „levný“, „prodej“ a podobně).

Pro úspěch je ale stejně ze všeho nejdůležitější, abyste se věnovaly tomu, v čem jste dobré a co vás těší!